Postare prezentată

Inceputul.

                       Când nu vrei să stai închis în casă...                   Ajunsă la vârsta a treia, nu am acceptat să sta...

marți, 24 martie 2020

Craiova

                                    Craiova,   partea I




           Se afirmă că după București, Craiova este al doilea oraș cu cele mai multe clădiri monument istoric și de arhitectură.
Clădirile Prefecturii și Primăriei sunt cel mai bun exemplu.



Detalii de la clădirea Primăriei:


Și în Craiova veți găsi abonament de o zi pentru transportul public. Când am fost eu, era printre cele mai ieftine din țară. Ieftin este și transportul cu taximetru. Și merită, la cât de întins este orașul.
Există multe hoteluri, pensiuni. Ei, aici nu mai este ieftin. Dar eu am găsit un mic hotel fără pretenții, liniștit, central și cu un mic dejun bogat și gustos. Aproape cât un prânz.




 Casa Verdeșteanu, sfârșitul sec. XIX.

De o frumusețe uimitoare și totuși, părăsită.

Colegiul National Carol I
Tot în această clădire se află și Filarmonica. Din cauza neînțelegerilor administrative, clădirea nu poate fi reabilitată.

În plin centru am găsit această clădire în care se află restaurante și cofetării.

Câteva detalii:




Casa Băniei. Un muzeu etnologic.








Dar și clădirile noi sunt remarcabile.



Bulevardele sunt largi, luminoase.

Iar în unele piețe sunt amplasate statuete amuzante:






Peste tot întâlnești mici parcuri cochete.
Dar despre Parcul Romanescu voi face un articol separat.

Și, Palatul Jean Mihail care adăpostește Muzeul de artă.
Și despre el voi face un articol separat.



Nu, nu m-am cazat la Ramada.



   Pitită între blocuri, deși central, Biserica Catolică este greu de găsit.

Corpuri de iluminat stradal.

Casa Poenaru. Din păcate, și asta e părăsită și ruinată.

În trecut, nici gardurile caselor nu erau lăsate la voia întâmplării.


În parcul  din fața Prefecturii, și fluturii se bucură de florile existente.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu