Postare prezentată

Inceputul.

                       Când nu vrei să stai închis în casă...                   Ajunsă la vârsta a treia, nu am acceptat să sta...

sâmbătă, 18 aprilie 2020

Aiud


                                             Aiud


Aiud, sau Straßburg am Mieresch. Adică, Strasburg pe Mureș. 



La Aiud am mers mânată mai mult de curiozitate. Mereu din tren vedeam o construcție care nu înțelegeam ce este. S-a dovedit a fi un schit, dar arhitectura sa  nu amintește deloc de un așezământ monahal.
Pentru că nu este departe, am plecat de acasă dimineața și m-am întors seara. Aiudul e mic și... fără prea multe obiective de vizitat. 
De asta vă recomand să-l "cuplați" cu Alba Iulia. Pentru că în Aiud, nu am văzut pensiuni sau alte unități de cazare. Evident, nici transport în comun. Am văzut niște stații de autobuz. Dar sunt pentru transportul suburban.
De la gară spre centru, strada e pitorească, pavată cu piatră cubică.
Lumina dimineții m-a ajutat să scot o fotografie frumoasă.

În drum, până în centru, am întâlnit o biserică nouă, greco-catolică. Deși ar fi trebuit să fie închisă la acea oră, am găsit-o deschisă. Un domn se pregătea să plece și să închidă. Dar când m-a văzut, a avut amabilitatea să mai rămână. Mai mult, mi-a fost ghid.





Am găsit Cetatea de care tot dumnealui mi-a spus. Din păcate, atunci era în renovare și nu se putea vedea nimic. M-am strecurat printre schele pentru câteva cadre.

Din interiorul cetății:





Și din jurul ei:





Din restul orașului:










M-a surprins că au ștrandul fix în mijlocul orașului. Era vară când am fost.

Case vechi, săsești, rămase în paragină. Proprietarii sunt plecați. 





Dar micul Aiud are un parc mare și încă întreținut. Acolo se află "Monumentul studenților". Este vorba de un monument ridicat în memoria studenților colegiului căzuți în luptele din 1704, cu armatele habsburgice. 





Și iată așa am ajuns eu la Strasburg. Straßburg am Mieresch!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu