Postare prezentată

Inceputul.

                       Când nu vrei să stai închis în casă...                   Ajunsă la vârsta a treia, nu am acceptat să sta...

sâmbătă, 22 februarie 2020

Bistrița

                                    Bistrița



          Bistrița, un orășel mai mic decat o palmă. Nici nu este nevoie de transport în comun. De la gara CFR dacă faceți colțul, sunteți în plin centru. Și acolo e tot ce se poate vizita.
 Până a ajunge la tot ce cunoaște lumea despre Bistrița, am trecut pe lângă "Poșta veche". De fapt, clădirea a aparținut unui avocat. Soția rămasă văduvă, a vândut-o iar acolo s-a înființat Poșta.



De "departe" se zărește Biserica Evanghelică


 Și hop, am ajuns la ea.


Când am fost eu, doar turnul fusese reabilitat. Acesta are o înălțime de 75 m si se poate vizita. Pentru cei care nu pot urca scările, există un ascensor pus după reabilitare. Prețul este acceptabil. Urma să se reabiliteze întreaga biserică. Dar iată ce am văzut:









Pe latura sudică se află un ceas solar. Să sperăm că rămâne după renovare.



Însă Bistrița nu înseamnă numai acest obiectiv. Cel mai vechi monument bistrițean este Biserica ortodoxă "Coroana" construită între anii 1270-1280. 

Tot centrul orașului este cu arhitectură medievală.






Există un șir de clădiri cu arcade care acoperă zona pietonală (ce cunoaștem acum ca "trotuar").


Vechile străzi înguste ale orașului sunt acum pasaje pietonale și poartă denumirile vechi.








S-au păstrat (unde s-a putut) uși vechi sau pompele de apă stradală.


Sunt și lucruri noi interesante:



Și, iată cum arată Bistrița văzută de sus, din turnul Bisericii Evanghelice:





Mie mi-au prisosit trei ore, așa că nu a fost nevoie să rămân peste noapte în oraș.
Dar poate veți descoperi mai multe decât mine.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu